Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av oliwias - 11 oktober 2015 23:02

Efter ett antal brustna trådar, en avbruten nål, en trasig trådspänningsratt, felsömnader, lagningar och kompromisser samt lite sent kvällssudd för att göra klart det sista i fred blev det totalt en tre plagg. Nu rör jag inte några inställningar förrän det är helt tvunget...


 


Den lille gröna filuren är ett tryck från Glada grodan.


 


Tyget med japanska blommor kommer från Strömming design. Mönstret är taget från Ottobre 2013/3 och jag har tagit bort huvan som var på originalet.


   


Jag gillar verkligen sådana tyger som är icke-symmetriska, de är dessutom svåra att hitta. Under graviditeten sydde jag en tröja i ett annat sådant tyg:


 

Av oliwias - 11 oktober 2015 10:42

Egentligen i morgon men vi fuskar lite. Massor med prat idag:



 

Så här gör hon allt oftare. Fastnar med blicken på något i fjärran och tilltalar det med det här öou-ande ljudet. Här syns tydligt hur jag bryter den uppmärksamheten när kameran kommer för nära. Vad hon ser är oklart. Det är oftats himlen eller taket som finns i synfältet. Eller möjligen ett annat barn eller en glittrig gardin.

Baby · Video
Ovido - Quiz & Flashcards