Direktlänk till inlägg 25 maj 2016

Pappastunder och nya rutiner

Av oliwias - 25 maj 2016 17:40

Nu när vi är inne i en period då vi sällan får sova mer än ett par timmar i sträck och flickan vaknar kl 0500 varje morgon blir det viktigare än någonsin att lösa varandra. Säkert en bra träning inför höstens byte av föräldraledig förälder. Rutinerna skiljer sig något åt och vi får båda uppleva sådant den andra inte får vara med om. Här en trött tjej som helt sonika somnar i soffan (till Prince på Spotify som jag förstått). Det här händer inte mig eftersom flickan oftast har Bröst i tanken i mitt sällskap.


 

En rutin som pappa anammat är att gå på promenader på förmiddagen. Väääldigt långa promenader då flickan också sover länge och ostört. 


Själv är jag både för lat och har för mycket annat jag vill hinna göra så det är en utmaning för mig att ta efter denna rutin, även om den är nyttig även för mig. Denna veckas försök resulterade först i en panikringning efter brorsan då jag låst mig ute kl 0730 på morgonen (han hade bara hunnit åka två hållplatser med bussen som tur var) och sedan i en ledsen tjej som inte alls ville åka vagn med mamma. Jag hade dock med mig en sele under vagnen och kunde byta fokus till att titta på sjöns vågor slå mot stenar och stränder under paraplyet. Flickan somnade i selen på vägen hem och sov sedan i säkert 90 minuter på soffan.


Favoritsysslan alla katergorier är annars badet. Detta är lyckan. Vi får hoppas på några varma dagar så det går an att doppa rumpan i sjön också. Än så länge är det bara fåglarna som äger det privilegiet.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oliwias - 17 september 2021 18:59

Den var den som fick mig att minnas bloggen. Därför att den förflyttade något.   Flickan går i förskoleklass. Vi pratade om en klasskompis som har en sjukdom. Sjukdomen gör att han måste äta medicin i skolan, varje dag. Lärarna har förklarat varf...

Av oliwias - 17 september 2021 18:14

Jag minns inte vad som hände som gjorde att jag slutade berätta. Det kan ha varit jobbet. Ett sent inlägg varslar om föräldraledighetsbyte. Det kanske blev för mycket att hålla reda på.   Fem år gick.   Ett till barn till föddes.   Fyra u...

Av oliwias - 16 september 2016 15:58

Tv:n är det andra avlastningsmedel som tagit plats i vardagen. 20-25 minuter om dagen tittar flickan på Rim & ramsor med Sara Edvardsson och mamma och pappa hinner pusta ut en stund. För tillfället samtidigt som hon klättrar in och ut från hyllan und...

Av oliwias - 12 september 2016 18:47

Flickan har upptäckt att man kan spotta. Inte spotta som i spotta ut saker, det har hon kunnat länge, men att man kan låta spott rinna ut ur munnen ner på kläder, golv och annat. Gärna i bilstolen. Eller på andra ställen där mamma och pappa helst int...

Av oliwias - 3 september 2016 15:48


    Äntligen har vi fått vår verandra, vilket betyder att vi kan vara ute och hänga utanför dörren när det är fint väder. Äntligen har också parken öppnat i stan (när sommaren redan är slut, precis som under kulturhuvudstadsåret...) vilket inneb...

Ovido - Quiz & Flashcards