Alla inlägg den 11 januari 2016

Av oliwias - 11 januari 2016 18:08

Jag såg en tråd i ett föräldraforum där en pappa frågar om tips på vad en bebismamma som fyller år skulle vilja ha. Förslagen täcker allt ifrån diamantringar till egentid inklusive sådant som en sovmorgon, lyxmiddag, biobesök, massage, besök hos frisören etc. Jag tittar igenom listan och ser att det inte finns en enda grej där som jag skulle önska mig i present eftersom jag antingen


-inte vill ha det

-kan köpa det själv

-redan får det som en naturlig del av vårt vardagsliv eller skulle få när som helst om jag bad om det


Det får mig att inse hur otroligt lyckligt lottad jag är som hittat en sådan partner som jag har. 

  

Av oliwias - 11 januari 2016 15:15

Flickan tycker om att lyssna på musik. Hon tycker ännu mer om ifall någon sjunger för henne. Brorsan smyger åt henne lite house-musik då och då, pappa vill att hon ska lyssna på jazz och mamma försöker lära sig barnvisor. Flickan följer mycket fascinerat mamma med blicken om jag sjunger med i någon sång som spelas i bakgrunden. Den enda melodi som berört henne så att hon får tårar i ögonen än så länge är Johann Strauss - An den schönen blauen Donau. Det är när mamma sjunger med till speldosan. Hon satt också blickstilla i styckets hela 11 minuter när jag spelade upp den på You tube. Har vi fått en fan av klassiskt i familjen?

Ovido - Quiz & Flashcards