Alla inlägg den 21 juli 2015

Av oliwias - 21 juli 2015 21:18

Jag mailade Husqvarna-butiken här i stan för säkert ett halvår sedan och frågade när de skulle få in Singers bandkantare till Coverstitch-maskinen. De skulle få den i februari men ännu har den inte kommit ut påstår de. Märkligt med tanke på att den gått att beställa från tygfinessen.se sedan jag började leta. Jag ville köpa på butiken så de kunde visa hur den fungerar men nu orkade jag inte vänta längre. Jag beställde den i helgen och fick den redan idag.

De enda instruktioner som följde med avsåg inställningarna på maskinen och bredden på banden (exakt 31mm). Pressarfotstryck 4, diff normal och stygnlängd 3,5. Ingen information om hur bandet ska träs, vilken sida rätsidan ska ligga åt, vad som bör tänkas på. Några blogginlägg och you tube-klipp finns men inte med svar på just dessa frågor. Får göra ett själv så jag minns. Fick till det någorlunda idag i alla fall även om det är lurigt att hålla bandet på plats och sy kurvor. Första plagget blev en ärmlös body (tyget från Skroten i Kinna).


Ovido - Quiz & Flashcards