Alla inlägg den 25 maj 2016

Av oliwias - 25 maj 2016 17:55

Vad är då jag gör när jag inte har tid att promenera? Ja, sju små högar med utklippta tygstycken väntar i detta nu på att bli babykläder. Flickan ligger ungefär tre månader efter i storlek så de är ännu ganska små. Projekten får tas i små portioner. Först rita mönster några dagar, sedan klippa ut, sedan ta fram tyger några dagar, sedan klippa ut. Ungefär 20 minuter åt gången kan jag få jobba på innan flickan tröttnar på aktuell leksak/förströelse och protesterar. Därför är 90 minuters sömn helt otroligt lyxigt. Själva sömnaden kommer att bli en utmaning då två av maskinerna bullrar förskräckligt.


*Cliffhanger*

Av oliwias - 25 maj 2016 17:40

Nu när vi är inne i en period då vi sällan får sova mer än ett par timmar i sträck och flickan vaknar kl 0500 varje morgon blir det viktigare än någonsin att lösa varandra. Säkert en bra träning inför höstens byte av föräldraledig förälder. Rutinerna skiljer sig något åt och vi får båda uppleva sådant den andra inte får vara med om. Här en trött tjej som helt sonika somnar i soffan (till Prince på Spotify som jag förstått). Det här händer inte mig eftersom flickan oftast har Bröst i tanken i mitt sällskap.


 

En rutin som pappa anammat är att gå på promenader på förmiddagen. Väääldigt långa promenader då flickan också sover länge och ostört. 


Själv är jag både för lat och har för mycket annat jag vill hinna göra så det är en utmaning för mig att ta efter denna rutin, även om den är nyttig även för mig. Denna veckas försök resulterade först i en panikringning efter brorsan då jag låst mig ute kl 0730 på morgonen (han hade bara hunnit åka två hållplatser med bussen som tur var) och sedan i en ledsen tjej som inte alls ville åka vagn med mamma. Jag hade dock med mig en sele under vagnen och kunde byta fokus till att titta på sjöns vågor slå mot stenar och stränder under paraplyet. Flickan somnade i selen på vägen hem och sov sedan i säkert 90 minuter på soffan.


Favoritsysslan alla katergorier är annars badet. Detta är lyckan. Vi får hoppas på några varma dagar så det går an att doppa rumpan i sjön också. Än så länge är det bara fåglarna som äger det privilegiet.


 

Ovido - Quiz & Flashcards